عنوان{دانلود نظارت و كنترل در مدیریت اسلامی 21 ص}

دانلود نظارت و كنترل در مدیریت اسلامی 21 ص|اف اُ/عنوان/40108008|foj34030602|دانلود نظارت و كنترل در مدیریت اسلامی 21 ص,تحقیق نظارت و كنترل در مدیریت اسلامی 21 ص,مقاله نظارت و كنترل در مدیریت اسلامی 21 ص,نظارت و كنترل در مدیریت اسلامی 21 ص
هم اکنون فایل با مشخصه ی دانلود نظارت و كنترل در مدیریت اسلامی 21 ص وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 34 صفحه

نظارت و كنترل در مدیریت اسلامی نظارت چیزی نیست جز ارسال پیامهایی كه به طور مؤثر رفتار گیرنده پیامها را تغییر دهد.
مقدمه نظارت و كنترل یكی از اركان مدیریت به شمار می آید و مدیر به عنوان یكی از وظایف اصلی خود باید شیوه ها و امكانات و عملیات گوناگون تشكیلات را زیر پوشش نظارتی قرار دهد تا حركت دستگاهها به انحراف و امكانات موجود به هدر نرود.
مدیر در حیطه نظارت، كلیه فعالیتها را با برنامه می سنجد و در صورت تطابق شیوه ها و مقدار و نوع فعالیتها با برنامه و هدفهای تعیین شده، سلامت دستگاه مربوط را اعلام می كند ولی در صورت تطابق نداشتن عملیات واحدها و افراد با هدفها و برنامه ها مدیر باید از اصل هدایت استفاده كند و با هدایتها و راهنماییهای مناسب انحراف را اصلاح و خسارتها را جبران نماید.
به كمك كنترل است كه مدیریت نسبت به نحوه تحقق هدفها و انجام عملیات آگاهی یافته و قدرت پیگیری ایجاد می شود و زمان مناسب برای سنجش و اصلاح آنها را پیدا می كند.
كنترل ابزار كار مدیران در رده های مختلف سازمان از مراتب عالی تا رده های سرپرستی است و لزوم آن را در سطوح مختلف بسادگی می توان احساس كرد.
سازمان بدون وجود یك سیستم كنترل در تحقق هدفهای خود موفق نبوده و نمی تواند از منابع خود بدرستی استفاده كند.
در اسلام ارزشیابی، حسابرسی و سایر اصطلاحاتی كه در حقیقت برای بیان نظارت و كنترل مورد استفاده قرار گرفته، فراوان بحث شده است.
در حقیقت سه مرجع بر كارگران و مدیران حكومت اسلامی نظارت دارند و یا به بیان دیگر، كارگزاران حكومت اسلامی در مقابل سه مرجع یعنی خدا، امام و مردم مسئولند.
در اسلام نظارت تنها در چارچوب وظایف دولت و حكومت خلاصه نمی شود، بلكه كلیه افراد جامعه موظفند بر اساس یك تكلیف شرعی همچون نماز و روزه بر امور اجتماعی و رفتار افراد و اطرافیان نظارت همگانی و عمومی داشته باشند.
نظارت عمومی كه به آن امر به معروف و نهی از منكر می گویند دارای مراحل و درجات مختلفی است و برحسب اینكه شخص چگونه مرتكب گناه شود، از تكلیف خود سرباز زند، نحوة برخورد با او و دادن تذكر تفاوت دارد.
مسلمان معتقدند خداوند را همواره حاضر و ناظر بر امور می داند.
بنابراین چه كنترل باشد و چه نباشد احساس می كند كه باید بر نفس خود مسلط باشد و از جاده صحت و درستی منحرف نگردد.
انسان متقی در اسلام، انسانی است كه مجهز به یك دستگاه كنترل متشكل از اصول اعتقادی، عقل، فطرت، وجدان و ضمیر روشن می باشد.
او خدا ترس است.
چنین فردی قطعاً خود كنترل خواهد بود.
التفات و توجه به مسائل حرام و حلال، پرهیز از گناهان و انجام كارهای صواب همه شیوه هایی هستند كه فرد مسلمان را خود كنترل می سازد، بنابراین با انجام یك سلسله برنامه های فرهنگی و ارشادی می توان در چنین زمینه مساعدی بذر خود كنترلی را در سازمان پراكند و بارور ساخت.
هر رشته ای از رشته های گوناگون علوم را پایه ها و اركانی است كه مسائل مربوط در حوزه آن علم بر محور آن اصول می چرخند.
و در ارتباط با آن اصول معنا می دهند، و آنگاه كه یكی از اركان مربوط متزلزل شود مجموعه آن سازمان فكری و علمی متزلزل خواهد شد.
مدیریت نیز همانند دیگر رشته های علوم از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان یكی


مطالب دیگر:
پاورپوینت نقش مدیریت دانش بر تعالی سازمانپاورپوینت ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT)پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)پاورپوینت ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)پاورپوینت ماتریس گروه مشاوره بستون(BCG)پاورپوینت موانع اجرای استراتژیهای سازمانهاپاورپوینت تجزیه و تحلیل نقطه سر به سرپاورپوینت برای درس تئوری حسابداری با موضوع مدیریت بر سود (منبع فصل 11کتاب آقای اسکات)پاورپوینت جزوه زیست جانوریپاورپوینت با موضوع مدیریت بر سود مناسب درس تئوری حسابداری (از فصل 11کتاب اسکات)پاورپوینت تئوری بازارهای مالیپاورپوینت استهلاک سرمایه (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)پاورپوینت داراییها و شیوه تعیین ارزش آنها (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برندمبانی نظری بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برندپرسشنامه بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برندپروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگانمبانی نظری سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگانپرسشنامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگانبهینه سازی شبکه بخار در پالایشگاه نفتپاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیانپاورپوینت الگو برداری از بهترین عملکردها (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )پاورپوینت تجزیه و تحلیل گرایشات هزینه (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )پاورپوینت منحنی یادگیری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )پاورپوینت درس روش تحقیق مقاله و رساله نویسی پیشرفته